İtalyanlar, Türk ses ve navigasyon sistemlerini çok beğendi!
Dünyada 50’den fazla otomobil modeline navigasyon sistemleri ve ses-görüntü sistemleri üreten Başarsoft’un da çözüm ortaklarından biri olan Türk firması Daiichi Elektronik, Fiat Chrysler Automobiles’in (FCA) yerleşkesi olan İtalya’nın Torino kentinde ürünlerini İtalyan mühendis ve satın almacılara tanıttı.
Başarsoft ve çözüm ortağı NNG’nin de davet edildiği ’Daiichi Tech Day’ etkinliğinde Başarsoft CEO’su Alim Küçükpehlivan, Navigasyon Satış Müdürü Yasin Bodurlar, NNG global aftermarket pazarlama müdürü Sergio Grandhelli, kendilerine tahsis edilen stantta navigasyon ürünleri ile ilgili bilgi verdi.
2002 yılında kurulan Türk şirketi Daiichi Elektronik, İtalya’nın Torino şehrinde bulunan Fiat Chrysler Automobiles’in (FCA) yerleşkesinde düzenlediği ’Daiichi Tech Day’ etkinliğinde ürünleri ve ilgili geldikleri son noktayı İtalyan mühendisler ve Fiat’ın satın alma müdürleri paylaştı. Dünyada 50’den fazla otomobil modeline navigasyon, ses-görüntü sistemleri üreten Daiichi Elektronik, geliştirdiği navigasyon ve multimedya sistemleri Fiat mühendislerinin beğenisini toplarken etkinliğe katılım yoğun oldu. Tonrino’daki ’Daiichi Tech Day’ buluşmasına şirketten Genel Müdür Mevlüt Tellioğlu, Genel Müdür Yardımcısı Ömer Akdeniz, Yönetim Kurulu Üyesi Tayfun Meriç, Yönetim Kurulu Üyesi Fırat Yıldıran ve Daiichi mühendisleri katıldı.
“Otomotiv dünyasını bizi iyi tanıyor”
Etkinlikten önce açıklamada bulunan Daiichi Yönetim Kurulu Üyesi Tayfun Meriç, bu alanda Türkiye’de tamamı Türk sermayesi ve mühendisliği ile üretim yapan tek Türk şirketi olduklarını belirterek, “Çok önemli markalar ile çalışıyoruz ve otomotiv dünyasının iyi tanıdığı bir markayız fakat bunu şimdiye kadar çok anlatmadık. Bugün burada bulunmamızın sebeplerinden biri de bu yaptığımız işi herkes ile paylaşmak. Çok köklü şirketelerle uluslararası ticarette rekabet ediyoruz bunu yaparken aynı zamanda ülkemizi ve teknolojimizi de temsil etme gururu yaşıyoruz” dedi.
“En büyük müşterimiz Fiat”
Daiichi Elektronik Genel Müdürü Mevlüt Tellioğlu da en büyük müşterileri olan Fiat’ın doğduğu yer olan Torino’da ürünlerini sergilemekten memnuniyet duyduklarını, Fiat mühendislerinin çözümlerinden övgüyle söz ettiklerini belirterek, “Burası Fiat’ın resmi bir showroomu. Fiat mühendisleri, ürün geliştirme, satın alma yetkilileri, yani Fiat’ın karar vericilerine yeni ürün konseptlerimizi tanıttık. Apple Car Play, Android Auto ve Web Link teknolojilerini cihazlarımızda uygulamaya aldık. Web Link teknolojisi kullanıcılar için henüz yeni, Web Link’te Apple Car play ve Android Auto’ya benzer özellikler taşıyor. Kendi spesifik aplikasyonlarınızı cihazda çalıştırabiliyorsunuz. Diğer stantlarımızda da Mirror Link özelliğinin cihazlarımızda uygulanmış şekillerini ve giriş seviyesinde navigasyon ve radyo-müzik çalarlarımızı bir arada sunma imkanı bulduk” dedi.
“Etkinliklerimiz devam edecek adımız daha çok duyulacak”
Daiichi Tech Day etkinliklerine devam edeceklerini ve isimlerinden daha sık söz ettireceklerini belirten Tellioğlu, “Bundan sonda Türkiye, Brezilya, Hindistan, ve Özbekistan’da bu organizasyonları yapacağız. Güney Amerika ve Batı Asya otomotiv üretiminde hızla gelişiyor dolayısıyla Türkiye ve Avrupa’nın dışında bu pazarlarda da çalışmalarımızı geliştirmek istiyoruz” dedi.
Mühendislik Türkiye’de üretim Çin ve Özbekistan’da
Mevlüt Tellioğlu, Daiichi ürünlerinin Türk mühendisliği ile üretildiğini belirterek “Ar-Ge çalışmalarımız Bursa’da yapılıyor. Bursa’da sıfırdan’dan donanım ve yazılım üretip bunları otomobil üreticilerine sağlıyoruz. Çin’de üretim yerimiz, Özbekistan’da General Motors Chevrolet’e üretim yapan bir fabrikamız var. Toplam personel sayımız 250’ün üzerinde. Sadece Türkiye’de değil Hindistan’dan İtalya’ya, Türkiye’den İran’a kadar dünya devi otomotiv şirketlerine hizmet vermekteyiz. Bunlardan bazıları Tofaş, FCA İtalya, FCA Polonya, FCA Hindistan, FCA Brezilya, Hyundai Assan, Karsan, Otokar, Ford Otosan gibi otomotiv Ana Sanayiler” ifadelerini kullandı.
Tellioglu, Daiichi’nin ürünlerinin bulunduğu 2017-2018 üretimi için Doblo, Fiorino, Grande Punto, Linea, Avventura, Hyundai i20, Accent Blue, Elantra, H100, Lancia Y, ve Panda ile anlaşma sağlandığını söyledi. Lancia araçların standart radyosunu Bursa’da dizayn ettiklerini söyleyen Tellioğlu, ürünlerin 2017 Aralık ayında FCA Polonya fabrikasında montaja başlayacağını kaydetti.
Daiichi Elektronik Genel Müdürü Mevlüt Tellioğlu, teknoloji üreten ve satan bir şirket olduklarını vurgulayarak bunun Türkiye için önemli olduğunu belirterek, ’Türkiye sadece hammadde ve yarı işlenmiş ürünler ile değil teknoloji de satmalı ancak böyle dış ticaret açığımızı kapatabiliriz” dedi.
“Babayiğit’le yerli bir şirket olarak çalışmak isteriz”
Yerli elektrikli otomobil üretimi için infotainment sistemini yerli bir şirket olarak kendilerinin yapmaya aday olduğunu da belirten Tellioğlu, “Hali hazırda ürün geliştirmemiz tamam, araç üstü test çalışmaları devam ediyor. Türkiye’de aranan babayiğit kimse onunla lokal bir üretici olarak çalışmak isteriz.” ifadelerini kullandı.
Japon ortak gitti Japonca isim kaldı
Daiichi Yönetim Kurulu Üyesi Fırat Yıldıran, şirketlerinin 2002 yılında Japon ortaklı kurulduğunu bu sebeple markalarının isimlerinin de Japonca olduğunu belirterek, “Japon ortağımız ayrıldıktan sonra aynı isimle devam etmeye karar verdik. Daiichi’nin Türçe karşılığı ’Bir Numara’ ürünlerimizle dünya piyasasında ’Bir Numara’ olmak isteği ve inancıyla çalışıyoruz” dedi.
“Çin’den Brezilya’ya uzanan sahadaki çalışmalarımız üzerinde güneş batmıyor”
Etkinlik sonrası genel bir değerlendirme yapan şirketin Genel Müdür Yardımcısı Ömer Akdeniz ise şunları söyledi: “Açıkçası beklediğimizin de üstünde bir ilgi ve katılım gördük. Ürünlerimizin beğenildiğini görmek bizim için ayrı bir motivasyon oldu. Yeni anlaşmalarımızın temelini attık. Yolumuza çok daha kararlı bir şekilde devam edeceğiz. Çalışma sistemimiz üzerinde güneş hiç batmıyor, Çin’den Brezilya’ya uzanan faaliyet alanımızda faaliyetlerimiz sürekli devam ediyor. Ama buradan aldığımız enerji ile daha çok çalışacağız”
Kaynak: www.turkiyehabermerkezi.com