Harita Yenileme Rekoru Başarsoft’ta
Türkiye navigasyon pazarının yüzde 80’ine harita yazan CBS firması Başarsoft’un kurucusu Alim Küçükpehlivan: “Adres değişiminde Avrupa lideriyiz.”
Türkiye’nin en geniş kapsamlı haritasını üreterek, Google’ın ilgisini çeken ve 2006’dan bu yana teknoloji devine harita servis eden Başarsoft, Macaristan’daki işbirlikçisi NNG ile navigasyonda da büyüyor. Navigasyonda otomotiv endüstrisinde dünya lideri olan NNG, 46 dilde yol anlatan ve 20 milyon kullanıcısı olan ‘İGO’ cihazlarında Türkiye’de Başarsoft’un harita yazılımını kullanıyor
Yılda 2 kez güncelleniyor
NNG ile Türkiye navigasyon pazarının yüzde 80’ine hâkim olduklarını belirten Başarsoft’un ortaklarından Alim Küçükpehlivan, 81 ili haritalarına sokak sokak işlediklerini, standart olarak tüm Avrupa’da haritaların yılda iki kez güncellendiğini söylüyor. Ancak Küçükpehlivan’a göre, bu güncellemeler sırasında Avrupa’daki en fazla harita ve adres değişikliği Türkiye’de yaşanıyor. Küçükpehlivan, “Türkiye’de özellikle sokak adlan iki üç ayda bir değişebiliyor. Müşterilerden bu konuda yoğun talep geliyor. Avrupa’da ise bir adres 20-30 yıl kalabiliyor” diyor. Son beş yılda yüzde 500 büyüdüklerini ve harita konusunda uzmanlaştıklarını ifade eden Küçükpehlivan, ellerinde Türkiye genelinde 780 bin noktaya ait bilginin bulunduğunu belirtiyor.
Avrupa’yı 1 GB’ye sığdırdı
Navigasyonda 3 boyutlu görüntünün de yaratıcısı olan NNG’nin kurucularından David Wiernik ise, Türkiye’nin geçen yıl ikinci büyük pazarları olduğunu ve çok hızlı büyüdüğünü söylüyor. Türkiye pazarına özel yeni projeler yapmaya devam edeceklerini belirten Wiernik, “Türkiye birçok pazardan daha iyi konumda, teknolojik yeniliklere çok açık” diyor.
NNG’nin dünyada asıl patlamayı 2006 yılında CEBIT’te ortaya attıkları bir iddia ile yaptığını anlatan Wiernik, tüm Avrupa’yı 1 GB’lik karta sığdırdıklarını belirtiyor. David Wiernik, bunun denenip, kanıtlanmasının ardından müşterilerinde ciddi bir artış yaşandığının altını çiziyor.